Ismét kenyérsütés

Egyszer már sütöttem kenyeret, most újra ilyesmire adtam a fejem. 
Először egy élesztőmentes verzióval próbálkoztam, és inkább kis kifliket sütöttem belőle, mint egy nagy kenyeret, így talán kevésbé szárad ki.

Hozzávalók:
5 bögre teljes kiőrlésű liszt
1 merőkanál zabkása
0,5 dl olaj
3 dl víz
2 tk szódabikarbóna

Megfőzöm a zabkását 1 deci zabból, 2 deci vízből, kiveszek belőle egy merőkanálnyit (a maradékot másra fel lehet használni), és összekeverem az olajjal, vízzel, szódabikarbónával és a sóval, majd hozzákeverjük a lisztet is. Én 3 bögre rozslisztet, 1,5 bögre tönkölybúzalisztet használtam, és kevertem még hozzá összesen fél bögrényi búzakorpát és búzacsírát (a pehely formátumút).
Szétosztottam 6 részre, napraforgó-, len- és szezámmag keverékébe forgatva gyúrtam kifli formájúra őket, bevagdostam a tetejét, és közepes lángon szép barnára sütöttem őket.
Ez egy tömör, kemény kenyér, nem biztos, hogy mindenkinek ízleni fog.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése